Abilități care te ajută să câștigi mai mulți bani

Care sunt punctele tale forte? Ce știi să faci și te-ar putea ajuta să-ți crești veniturile? Azi este o zi potrivită pentru inventarul abilităților

Această activitate este cu atât mai valoroasă dacă îți cauți încă drumul în viață sau acel job care să-ți dea sentimentul de împlinire, care să te pasioneze și unde să câștigi bine. Ikigai sau este un concept japonez care plasează „motivul de a trăi” la intersecția dintre ce îți place să faci, ceea ce lumea are nevoie, la ce ești bun și pentru ce poți fi plătit(ă). 

Pe lângă cunoștințele și competențele necesare fiecărui post de muncă, există abilități folositoare indiferent de domeniul în care activezi. Chiar dacă ești angajat(ă), ai o afacere sau lucrezi pe cont propriu, vei beneficia inclusiv financiar dacă îți dezvolți aceste calități. Concret, îți poți stabili ca obiectiv să-ți antrenezi conștient o abilitate pe lună, prin exerciții și discuții.

Iată câteva abilități „universale”, pe care te încurajăm să ți le dezvolți:

1. Organizarea timpului și a sarcinilor

Un sistem care te ajută să-ți organizezi lucrurile de făcut, la nivel plan profesional, dar și personal, îți va da mai multă claritate și te va ajuta să-ți respecți angajamenetele, termenele limită. În plus, mintea ta nu va mai fi aglomerată și te vei putea relaxa mai ușor, fără teama că ai uitat să trimiți un email sau să plătești o factură. 

Optimizându-ți timpul, îți poți crește veniturile luând proiecte în plus sau poți să te bucuri de mai mult timp liber pentru pasiunile tale. Ori poate vrei să folosești orele rămase ca să faci un curs de perfecționare sau recalificare și să câștigi ulterior mai mulți bani.

Există o mulțime de sisteme de organizare și management al sarcinilor. Google Calendar poate fi un bun punct de plecare, deoarece îți poți planifica ușor activitățile pe zile și ore. 

2. Creativitatea

Găsirea de idei noi sau asocieri neașteptate îți ușurează munca în moduri neașteptate. Astfel, poți să te descurci cu un buget mai mic la reamenajarea casei, la promovarea unui serviciu al companiei la care lucrezi sau la găsirea unui cadou pentru prietenul cel mai bun.

Orientarea spre soluții merge mână în mână cu creativitatea, iar ambele te ajută să te adaptezi mai repede la noi schimbări. Și având în vedere lumea în care trăim și rapiditatea cu care aceasta se transformă, inclusiv piața muncii și a joburilor, este foarte folositor să-ți antrenezi mușchiul creativ

Multă lume consideră creativitatea ca pe un talent cu care te naști. În realitate, este o abilitate care se poate dezvolta. Câteva idei de activități ca să-ți antrenezi creativitatea: desenează, scrie mici povești sau poezii, alimentează-ți mintea cu noutăți, informează-te despre domenii cât mai diverse, citește, poartă discuții cu oameni diferiți.

3. Comunicarea

Știm, e o abilitate foarte des menționată în CV-uri și pe LinkedIn, însă nu degeaba. Când spunem “comunicare”, ne referim la mai multe lucruri: să știi să te prezinți, să ceri și să oferi feedback, să scrii un email, să întreții conversații, să “spargi gheața” când trebuie să porți o discuție sensibilă etc. Totodată, comunicarea bună este un element de bază pentru lucrul în echipă, mai ales când colegii se află la distanță.

Îmbunătățirea abilităților de comunicare te ajută să ai venituri mai mari deoarece astfel poți să-ți negociezi mai bine salariul, să obții reduceri de la diferiți furnizori, să faci networking pentru a-ți găsi clienți sau colaboratori etc.

Ca să comunici mai bine îți va fi de folos și dezvoltarea inteligenței emoționale. Aceasta se referă la capacitatea de a ne gestiona și exprima propriile emoții, dar și a percepe corect mesajele celor din jur, pentru a comunica mai bine cu ei. Exersează o scurtă prezentare a ta (elevator pitch), pune-te în contexte de a discuta cu oameni diferiți, citește, învață să scrii diferite tipuri de mesaje etc.

4. Adaptabilitatea

Capacitatea de a te adapta chiar și atunci când situația devine dificilă se construiește pornind de la mentalitatea bazată pe creștere. Învățarea continuă îți întărește reziliența, deoarece vei fi mai bine pregătit(ă) să faci față noului și vei putea să-ți iei lecții chiar și din nereușite. De unde pornești? Acceptă că sunt lucruri pe care le poți controla și lucruri pe care nu le poți controla și concentrează-te pe primele. Acționează și fă primul pas - cum poți, cât de bine poți, cu instrumentele pe care le ai la îndemână la acel moment. 

Poate domeniul în care lucrezi a fost afectat de pandemie și trebuie să te recalifici sau să faci cursuri ca să devii mai bun(ă). Caută burse/ locuri gratuite la traininguri sau vezi dacă te poți forma la un nou loc de muncă. Găsește-ți o comunitate de oameni pe care îi admiri, care te inspiră și astfel te motivează să crești. 

5. Gestionarea bugetului

Indiferent de cât de mult câștigi, dacă nu știi să-ți gestionezi bugetul personal și nu ești un bun “șef” pentru portofelul tău, vei avea mereu senzația că ești fără bani. Pe de altă parte, chiar dacă la acest moment ai un venit modest, datorii sau ai rămas fără loc de muncă, există soluții ca să depășești obstacolele. Însă este nevoie de implicare și determinare din partea ta ca să deprinzi noi obiceiuri pentru sănătate financiară.

La Banometru te susținem să-ți dezvolți această abilitate, prin cursuri, resurse, coaching financiar și o comunitate pentru motivare pe termen lung. Fă-ți cont (este gratuit) și începe prin a parcurge cursurile video. Dacă te afli într-o situație financiară foarte dificilă, apelează  direct la coaching financiar.

Tu ce alte abilități ai adăuga pe această listă?



img
img

Abonează-te la newsletter-ul comunității Banometru și ai acces la informații și resurse utile, care îți îmbogățesc percepția despre bani și te ajută în viața de zi cu zi.

Introdu mai jos adresa ta de e-mail pe care o vom prelucra conform detaliilor de aici.